| Традиційні музичні інструменти кобзарів і лірників

Традиційні музичні інструменти кобзарів і лірників


Традиційні музичні інструменти кобзарів і лірників : матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю, 2 черв. 2017 р., м. Київ, НЦНК «Музей Івана Гончара» / упоряд. К.П.Черемський ; Нац. акад. наук України, Ін-т мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського, Нац. центр нар. культури «Музей Івана Гончара», Кобзар. Цех, Фонд нац.-культур. ініціатив ім. Г.Хоткевича. – Харків : Вид. О.Савчук ; Київ : НЦНК «Музей Івана Гончара», 2017. – 239 с.

 

Розділ: Мистецтво

 

 

Науково-практична конференція з міжнародною участю «Традиційні музичні інструменти кобзарів і лірників» (2 червня 2017 р., Україна, м. Київ) проводиться до 140-річчя від дня народження Гната Хоткевича під егідою Інституту мистецтва, фольклористики та етнографії ім. М.Т.Рильського НАН України. Конференція присвячена актуальним питанням дослідження і сучасного розвитку музичних інструментів українських традиційних співців музикантів (кобзи, бандури, тромбона, гусел, колісної ліри, інших) та їхнього місця серед музичного інструментарію світу. Розглянуто широке коло питань, пов’язаних із феноменами автентичного репертуару кобзарів і лірників, його перегуку з репертуаром традиційних співців інших народів; особливостями нинішньої репрезентації кобзарського творчого набутку; проблемам культивування в суспільстві епічної творчості, формування спільнот шанувальників, виховання сучасного слухача тощо. Зосереджено увагу на новітньому науковому переосмисленні традиційних «співоцьких» інструментів, експертному оцінюванню їхніх різновидів, регіональних особливостей конструкцій, строю; досвіду доказової реконструкції інструментів «співоцького» ряду: історичним традиціям й новітнім досягненням виготовлення; своєрідностям давнього і сучасного виконавства, традиційним й новаторським школам, способам, стилям гри тощо. Відкрито для наукового обговорення нині не досліджені сфери психофізіологічного впливу виконавства традиційних співців-музикантів, етномедичної практики кобзарів, лірників, стихівничих.
Збірник статей розрахований на науковців, дослідників, музейних працівників, викладачів і студентів ВНЗ, музикантів, подвижників кобзарського виконавства, а також – на широке коло шанувальників традиційних музичних інструментів.

 

В цьому розділі також

Александр  Мищенко | Концертные произведения для дуэта баянистов
 | Харків – столиця конструктивізму. 1923–1934 = Kharkiv – the Capital of Constructivism. 1923–1934
Елена Ерошкина | История Слобожанского сакрального зодчества (конец ХVІІ – начало ХХ столетия)
Стефан Таранушенко | Іконостаси Слобідської України
Александр Чепалов | Записки “призрака оперы”
Стефан Таранушенко | Пам’ятки архітектури Слобідської України
 | Володимир Михайлович Птушкін
 | Харків. 1941–1943 = Kharkiv. 1941–1943
Ольга Вакульчук | Інструментальна музика в українських нотних виданнях 1923–1934 років
 | Кришталевий об’єктив Миколи Пархоменка
Стефан Таранушенко | Народні елементи в монументальній мурованій архітектурі Слобідської Україні XVII-XVIII ст.
 | 50 лет Образцовому оркестру народных инструментов

Copyright © ХОУНБ, 2001-2024   ::   info@library.kharkov.ua

61003 Харків, вул. Кооперативна, 13  :  (057) 731-25-16